Peru bestempelt ‘trans’ als ‘geestesziek’

De Peruaanse overheid heeft intersekse en transgenders officieel bestempeld als geestesziek, aldus Nine for News. De minister van volksgezondheid steunt de Peruaanse president Boluarte, die een wet hiertoe ondertekende, volkomen. Genderbevestigende operaties zijn verboden. Wel krijgen ‘transgenders’ de mogelijkheid voor psychologische behandeling.

De regering steunt hierbij op wetenschappers die aantonen dat geslachtsverandering ‘biologisch gezien onmogelijk is’ en op cijfers die laten zien dat zelfmoord onder transgenders die een medische geslachtsverandering ondergingen 20 keer vaker voorkomt dan bij niet-transgenders.

Meer buitenlands nieuws

Geadopteerde baby na 4 maanden dood

Een ‘homopaar’ adopteerde een baby van negen maanden oud. Ze hadden groen licht van alle officiële instanties. Binnen korte tijd kwamen ze regelmatig met het

Colombia sluit genderkliniek

Het prestigieuze Valle del Lili Foundation-ziekenhuis in de Colombiaanse stad Cali heeft zijn pediatrische genderkliniek gesloten, zo blijkt uit een interview met Washington Stand met neuropsycholoog en pro-gezinsadviseur

Ohio: leer kinderen de ‘succesreeks’

In Ohio is een wet aangenomen dat kinderen onderwezen moeten worden in de zogenoemde ‘succesreeks’. Deze reeks bestaat uit drie stappen die jongeren moeten doorlopen

Pride-pet mag geen Bijbeltekst bevatten

Drie honkbalspelers van de Giants uit San Francisco wilden geen Pride-pet dragen tijdens een wedstrijd. Twee ervan kozen ervoor om naast het regenboogkleurige logo een