1400 Australische meisjes gingen vorig jaar testosteron gebruiken

Vorig jaar kregen 1400 Australische meisjes en jonge vrouwen onder de 34 jaar een recept voor testosteron. Hierover schrijft Gender Clinic News. Door een wetswijziging uit 2015 hoeven patiënten voor dit kunstmatig hormoon niet per se een man te zijn. Hier tegenover staan ca. 400 mannen die testosteron gingen gebruiken. Van deze 400 mannen is het bovendien niet eens zeker of het wel biologische mannen zijn, omdat ze voor het testosterongebruik hun juridisch geslacht al aangepast zouden kunnen hebben.

De artsen strijden niet tegen de wet als ze testosteron aan vrouwen voorschrijven. Het gaat om mensen die zich identificeren als man, ze hebben geen testikels (volgens de wet moet er een aandoening zijn met de testikels) en ze hebben een te laag testosteronniveau.

Meer buitenlands nieuws

Geadopteerde baby na 4 maanden dood

Een ‘homopaar’ adopteerde een baby van negen maanden oud. Ze hadden groen licht van alle officiële instanties. Binnen korte tijd kwamen ze regelmatig met het

Colombia sluit genderkliniek

Het prestigieuze Valle del Lili Foundation-ziekenhuis in de Colombiaanse stad Cali heeft zijn pediatrische genderkliniek gesloten, zo blijkt uit een interview met Washington Stand met neuropsycholoog en pro-gezinsadviseur

Ohio: leer kinderen de ‘succesreeks’

In Ohio is een wet aangenomen dat kinderen onderwezen moeten worden in de zogenoemde ‘succesreeks’. Deze reeks bestaat uit drie stappen die jongeren moeten doorlopen

Pride-pet mag geen Bijbeltekst bevatten

Drie honkbalspelers van de Giants uit San Francisco wilden geen Pride-pet dragen tijdens een wedstrijd. Twee ervan kozen ervoor om naast het regenboogkleurige logo een